1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. alfa1

Posts by alfa1

  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    • alfa1
    • February 13, 2024 at 2:09 PM

    Bobek: Končar može zadovoljiti golemu europsku potražnju | Bloomberg Adria

    "Končar Grupa je zabilježila značajan rast prihoda od prodaje i značajan rast ugovorenih poslova u protekloj godini, a sve to na krilima energetske tranzicije. Bobek navodi da u srednjoročnom razdoblju očekuju snažan rast, te da tvrtka Končar D&ST, kao perjanica Grupe radi na poprilično popunjenom kapacitetu i da su otvoreni za nove prilike i nova tržišta.

    "U samom društvu trenutačno traje jedan investicijski ciklus, koji je dijelom usmjeren na to da riješi logističke kapacitete i poveća proizvodne kapacitete u roku od dvije do tri godine", kaže Bobek."

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • alfa1
    • February 11, 2024 at 2:22 AM

    Ovdje je najveći "problem" kao i kod Podravke bias forumaša. Bez obzira na činjenice biti će pljuvanja i umjesto borga spominjat će se Vujnovac, dokapitalizacija i slično.

    Do prije par godina se na ovom istom forumu tvrdilo i kako je istiskivanje malih dioničara moguće samo kod nas. Pa je nakon par stavljenih linkova nakon kojih se nastavilo tvrditi isto (jer se nije pročitalo) Ledica kopirala kako je to "prema pozitivnim zakonima " EU i kako je čak taj prag u Njemačkoj dugo bio 75%.

    Umjesto uvjeravanja postavit ću pitanje.

    Recimo da ste investitor i da vam kompanija XY duguje novac, koji ne može vratiti jer je dug puno veći od vrijednosti kompanije, odlučujete se za konverziju duga i dokapitalizaciju.

    Recimo da je odnos duga i dioničkog kapitala kompanije (ne tržišna kapitalizacija, jer ona može biti veća jer postojeći dioničari očekuju da će netko uložiti novac i onda kupiti taj isti novac od njih, čitaj njihove dionice) 4 : 1.

    Investiramo | DLKV - Pregled Dionice | Dalekovod d.d.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Kraj 2021. zamjena mjesta dioničkog kapitala i duga. Recimo da ste to vi napravili svojim novcem, kako bi po vama bilo pravedno da dođete do dionica:

    1. izdavanjem novih dionica, tako da broj koji vi dobijete odražava omjer novca koji ste uložili i novca (dioničkog kapitala) od prije

    2. kupovinom dionica od starih dioničara - a. uz premiju

    b. po fer cijeni

    c. uz popust?

    Admiralstock je pisao o pristajanju fondova da ne naplate dugove, paljenje našeg novca i sl.

    Kako naplatiti dug od kompanije koja nema s čime platiti?

    Banke čiji je posao posuđivanje novca s kamatom i koje su u puno boljoj situaciji od fondova svake godine unaprijed znaju da će pristati da ne samo da ne zarade na posuđenom novcu nego da će nekima oprostiti većinu svoga novca, rezervacije na loše kredite.

    Ovdje je pitanje da li je vjerojatnije da će Končar koji rastura desetljećima srediti i Dalekovod ili će jedan direktor koji je iz DLKV prešao u KOEI uništiti cijeli Končar?

    Ako je ovo prvo vjerojatnije onda treba pričekati i rezultati će se vidjeti nakon nekog vremena.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • alfa1
    • February 11, 2024 at 1:24 AM
    Quote from ejpox

    Ako će se oslanjat na poslove u HR bolje im je da idu u likvidaciju i podijele imovinu dioničarima. Ovo što rade u HR je sitno

    Harpun je stavio link, ali očito nitko ne čita. Evo linka još jednom i da se ljudi ne muče copy paste najzanimljivijih dijelova iz teksta po drugi put.

    Tvrtko Zlopaša (Dalekovod): Naši zaposlenici nemaju potrebu tražiti drugi posao (lidermedia.hr)

    "S obzirom na to da je riječ svakako o javno objavljenim podacima vrijednosti ugovora jer ih objavljuju investitori – javni naručitelji, možemo sumirati da je trenutačno riječ o ukupno ugovorenim poslovima u Dalekovodovoj knjizi narudžbi u vrijednosti većoj od 300 milijuna eura."

    "Nemate dovoljno radnika?

    – Trenutačno imamo, međutim, svjesni smo da ćemo se morati dodatno kontinuirano pojačavati s obzirom na to da je u pitanju visokostručna, ali ipak radno intenzivna djelatnost te s obzirom na očekivani intenzitet aktivnih projekata i obujam očekivanog posla koji se planira na svim tržištima sljedećih godina."

    "Nakon višegodišnjih teškoća čini se da se za Dalekovod naziru lijepa vremena. Njegovu ponudu za posao elektromontažnih radova na dionici CB Dockasberg – Rissuden švedski investitor Svenska kraftnät, nacionalna kompanija za prijenos električne energije, odabrao je prije Božića kao najpovoljniju. Riječ je o elektromontažnim radovima na novom dalekovodu na sjeveru Švedske naponskog nivoa 400 kilovolta u ukupnoj dužini 85 kilometara kao dio projekta ‘Aurora Line‘. Nešto malo prije toga Dalekovod je potpisao ugovor s norveškim investitorom Statnettom, kompanijom za prijenos električne energije, za posao gradnje novog 420-kilovoltnog dalekovoda na dionici Skaidi – Hyggevatn u ukupnoj dužini 54 kilometra. Projekt je to koji se nastavlja na uspješno završenu dionicu između trafostanica Skillemoen i Skaidi, a specifičan je po tome što će se, zbog pozicije na krajnjem sjeveru Norveške, graditi u arktičkim vremenskim uvjetima."

    "Skandinavija i Njemačka najviše će ulagati u mrežu. Riječ je o desecima milijardi eura ulaganja u sljedećih 15-ak godina. Posljednjih godina naša grupa prosječno ostvaruje nešto manje od 200-tinjak milijuna eura godišnjeg prihoda, dakle goleme su mogućnosti za rast."

    "Inače, u prethodnim godinama oko 75 posto prihoda ostvarivali smo u inozemstvu, a preostalih 25 posto na domaćem tržištu."

    "Saznali smo da su spomenuti novi ugovori samo početak sličnih projekata. Naime, u Skandinaviji i Njemačkoj u sljedećih 15-ak godina najavljeni su slični projekti vrijedni desetke milijardi eura. Osim toga, Dalekovod će u sljedećih desetak godina biti angažiran i na elektrifikaciji željeznica, što je njegova druga niša. Dobro posluju i kompanije u sklopu Dalekovod Grupe – glavne su Proizvodnja metalnih konstrukcija, Proizvodnja ovjesne i spojne opreme, Dalekovod EMU, u čijem je sklopu baždarnica na Korčuli, te Dalekovod Projekt, a treba spomenuti i Dalekovod Ljubljana i Dalekovod Mostar"


    "Industrija u kojoj se Dalekovod Grupa natječe očekuje veliku konjunkturu u budućem razdoblju iz nekoliko ključnih razloga: relativno stara prijenosna mreža koja zahtijeva obnovu; pomak prema obnovljivim izvorima energije i općeniti trend prijelaza s energije proizvedene iz tradicionalnih fosilnih izvora na električnu energiju proizvedenu iz obnovljivih izvora te provođenje natječaja odgođenih u prethodnim razdobljima zbog pandemije COVID-19. Osim toga, osim u gradnji dalekovoda, aktivni smo i u drugoj niši – elektrifikaciji željeznica, u koje će se u sljedećih desetak godina izrazito mnogo investirati."


    Je li narudžba za tamošnje poslove javna nabava ili je riječ o privatnim investitorima?

    – S obzirom na to da je dominantno riječ o investicijama u dalekovode i trafostanice visokog napona, riječ je o nacionalnoj kritičnoj energetskoj infrastrukturi pa su investitori nacionalni operateri prijenosnih ili distribucijskih sustava, odnosno javni naručitelji"

    "Osim Skandinavije, na kojim ste još tržištima?

    – Prije dvije godine vratili smo se na njemačko tržište i ondje očekujemo kontinuitet i rast aktivnosti i u idućim godinama. Poslujemo i u našoj regiji: u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Sjevernoj Makedoniji i Albaniji, te Ukrajini, a naše proizvodne kompanije isporučuju svoje proizvode i na druga tržišta poput zemalja Arapskog poluotoka, Pakistana i dr."

  • PODR (Podravka d.d.)

    • alfa1
    • January 24, 2024 at 8:17 PM
    Quote from Nevera

    https://narod.hr/hrvatska/cijen…akvim-temeljima

    Pogled sa druge strane ulice.

    Većina koja piše na ovoj temi je na istoj strani ulice, popljuvanoj, kada je Podravka u pitanju.

    Zanimljivo je što ispod teksta piše Objavio Sponzorirani članak.

    "Prema nekim informacijama Podravka ima ozbiljnu namjeru kupiti poljoprivredni segment Fortanove odnosno preciznije Belje, Vupik i PIK Vinkovci.

    Radi se o mastodontima iz Jugoslavije, koji se još uvijek nisu transformirali u visoko produktivne i profitabilne poljoprivredne proizvođače i prerađivače, a što najbolje potvrđuju mala ulaganja u novu dugotrajnu imovinu. Bez vrlo velikih ulaganja oni ne mogu biti konkurentni. Da su oni ozbiljan teret Fortanovi najbolje potvrđuje to što je Fortanova u okviru zadnjeg aranžmana s američkim fondom HPS dobila zadatak da proda poljoprivredni segment. A ako su oni teret Fortanovi, koja preko Konzuma i Mercatora može plasirati veliki dio njihovih proizvoda, onda bi sigurno bili još veći teret Podravki."

    Ukratko naručitelj teksta kaže da je jeftinije kupovati krastavce i rajčicu nego je sam proizvoditi.

    Danica je pisala da će morati uvoziti više krastavaca zato jer su ga počeli sami uzgajati.

    Nekome smeta namjera Podravke da kupuje poljoprivredno zemljište?

    Par rečenica komentara ispod teksta:

    "Ako se želi prodati, a pumpa se cijena to je dobra stvar.
    Prigovaramo kada se nešto proda "za kunu" jer je to kradja.
    Ako će ovaj put "država" prodati svoje udjele za najvišu moguću cijenu koji bi to bio problem.

    Pitanje je i zašto bi privatna tvrtka (braća Pivac) i mirovinski fondovi stvarali sebi budući gubitak kupujući precijenjeno?

    A brendovi Podravke se prodaju od SAD-a, preko EU do Srbije i Makedonije (i Rusije ako samo oni ne fumaju priču o sankcijama).
    Milijarda eura za te brendove je precijenjeno?
    Plus Belupo - FARMACIJA "danas, u 2024."
    Može biti.
    Ali zapitajmo se koliko boca Jamnice bi se prodalo da se puni iz istog izvora u iste boce, ali sada na njih otisnemo Dragica."


    "SPONZORIRANI CLANAK u kojem netko placa da popljuje Podravku???
    Cak i da je sve tocno, a nije, u sto se upustio ovaj portal i s kojim ciljem?

    Ako ista razumijem...?!?!

    Sponzorirani clanak smije biti kad je jasno da ga u smislu promocije placa onaj tko je akter clanka, sponzorirani clanak u kojem se navodi ovako nesto ne bi smio biti sponzoriran vec potpisan.

    Ne moze biti sponzorirani clanak u kojem placam rusenje cijene na burzi izlistanog poduzeca.!!!!! To je i kazne o djelo!"

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • alfa1
    • January 17, 2024 at 8:40 PM
    Quote from tollway

    dugo sam prisutan na tržištu, ali ne znam niti jedan slučaj gdje su mali dioničari dobro prošli u sličnim situacijama.

    Pa nema ni logike da onaj tko dokapitalizira ima iste koristi ( a ne veće ) kao i stari dioničar koji zahvaljujući dokapitalizaciji ima dionicu bolje kompanije i da još plaća premiju starom dioničaru ako želi povećati svoj udio.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • alfa1
    • January 17, 2024 at 4:28 PM

    Admiralstock s kojim ciljem ti pišeš na ovoj temi?

    Napisao si da si izgubio novce na DLKV pa želiš da izgube i drugi koji imaju dionicu, želiš da cijena još padne da bi ti ili netko kupio jeftinije, prevelik je broj dionica koje imaju potencijal rasta pa da se novac prebaci u neku drugu?

    Recimo da je DLKV namjerno uništen (ne kažem da nije, ne bi bio jedini), ovaj DLKV ima samo ime isto kao i onaj čiji je cilj poslovanja bio propast. Na burzi je bila obavijest da će Končar postati vlasnik 75,16 postotni vlasnik DLKV. Poslovi im se naslanjaju jedan na drugoga (dalekovod mora imati transformator za transformirati visoki napon u niski), imaju ugovorene poslove na istim tržištima. Investitori javna poduzeća, sklopljeni ugovori u visini godine i po prihoda zadnjih godina. Cijena dionice nikada niža, poslovi na pravim tržištima ( ne regija, ili ex SSSR) u sinergiji s KODT.

    Direktor prebačen iz DLKV u KOEI bi trebao biti dokaz plana uništenja KOEI?

    Možda je čovjek planski privremeno na tom mjestu, dok DLKV ne pređe u ruke KOEI.

    Recimo da će Vujnovac najprije uništiti KOEI pa ga preuzeti, koliko mu treba vremena za to?

    Minimum 7-8 godina za ga uništiti i još toliko za dokapitalizacije, stečajni postupak. Čak i u tom scenariju to je sada perspektivna dionica.

    Mislim da mogućnost za tako nešto (uništavanje KOEI) nije ništa veća od mogućnosti da će Vujnovac za 15-tak godina kao Todorić danas dokazivati da je žrtva na bjelosvjetskim sudovima.

    DLKV je bio u stečaju od 2014. svi su imali vremena izaći.

    Pitanje: da li bi ti izvršio konverziju duga u dionice ili dokapitalizirao DLKV pa da budeš u istoj poziciji kao netko tko je navijao da uplatiš što više novca i da ti određuje po kojoj cijeni ćeš kupovati njegove dionice koje sada vrijede puno više baš zbog tvoje dokapitalizacije?

    DLKV bi da nije bilo dokapitalizacije bankrotirao, pa bi ti dionice vrijedile nula nečega, ovako imaš puno manji postotak (ako još imaš dionice) kompanije koja ima šansu zaraditi novac.

    Pisati o uništavanju DLKV onda kada se to događalo je imalo smisla, iako vjerojatno to ne bi ništa promijenilo, ali danas tvrditi da je budućnost ne samo DLKV nego i KOEI stečaj mi izgleda kao da o tome piše netko tko je DLKV stavio u ladicu pod nazivom "I hate everything about you".

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • alfa1
    • January 12, 2024 at 4:26 PM

    Imaš pravo, trebao sam poslušati svoj savjet pa provjeriti s Copilotom, nisam pratio.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • alfa1
    • January 12, 2024 at 2:05 PM

    Konverzija duga u dionice, ne odnosi se samo na DLKV.

    Ja: give me an example of debt to stock conversion and the impact on the number and value of the stock

    Copilot (AI) prevedeno: Pretvorba duga u dionice proces je u kojem tvrtka mijenja svoj dug za vlasničke dionice, obično kako bi smanjila teret duga ili izbjegla bankrot. Utjecaj ove konverzije na broj i vrijednost dionice ovisi o uvjetima zamjene, kao što su omjer konverzije, cijena konverzije i tržišna cijena dionice.

    Na primjer, pretpostavimo da poduzeće ima 10 milijuna dolara duga i 1 milijun redovnih dionica, s tržišnom cijenom od 5 dolara po dionici. Tvrtka nudi svojim vlasnicima duga opciju da svoj dug zamijene za dionički kapital u omjeru konverzije od 5:1, što znači da za svaki $1 duga mogu dobiti 5 dionica. Cijena konverzije je 0,2 USD po dionici, što je niže od tržišne cijene od 5 USD po dionici.

    Ako svi dužnici prihvate ponudu, tvrtka će izdati 50 milijuna novih dionica (10 milijuna x 5) i eliminirati svoj dug. Broj dionica u opticaju povećat će se na 51 milijun (1 milijun + 50 milijuna), a vrijednost dionica smanjit će se zbog razrjeđivanja. Nova tržišna cijena dionice iznosit će 0,098 USD po dionici, izračunato na sljedeći način:

    Nova tržišna cijena = (stara tržišna vrijednost + vrijednost duga) / novi broj dionica
    = (5 x 1 milijun dolara + 10 milijuna dolara) / 51 milijun
    = 0,098 dolara po dionici

    Dužnici će dobiti dionice u ukupnoj vrijednosti od 4,9 milijuna dolara (50 milijuna x 0,098 dolara), što je manje od nominalne vrijednosti njihovog duga (10 milijuna dolara). Međutim, možda će više voljeti ovu opciju nego dobiti ništa u slučaju bankrota. Vlasnički udio postojećih dioničara smanjit će se sa 100% na 1,96% (1 milijun / 51 milijun), a vrijednost kapitala smanjena s 5 milijuna USD na 0,49 milijuna USD (1 milijun x 0,098 USD).


    To se otprilike dogodilo na ovoj dionici.

    Samo nekoliko klika mišem udaljeno od HR stvarnosti ne samo da postoje takvi slučajevi u USA nego imaju i formulu za izračunati novu cijenu dionice. Istovremeno neki s naše burze gdje je razrjeđivanje dionica moguće, a samim time i pad cijene dionice pozivaju na odlazak na strane burze gdje je to isto moguće, "zato jer je to moguće samo u našoj maloj bari".

    Malo o razlozima razrjeđivanja i utjecaju razrjeđivanja na EPS i cijenu dionice:

    Kako dodatno financiranje vlasničkim kapitalom utječe na postojeće dioničare? (investopedia.com)

    Razrjeđivanje 101: Izračun i primjeri | Equidam

    Formula za razrjeđivanje | Kalkulator (primjeri s predloškom programa Excel) (educba.com)

    U ovoj godini želim svima da prije nego napišu kako toga ima samo kod nas i ostala crnjačenja provjere to s Copilotom (preglednik Edge ili sl.)

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • alfa1
    • January 9, 2024 at 11:24 AM

    Posluju na istim tržištima gdje i KODT, Skandinavija i Njemačka, naručitelji su nacionalni operateri.

    Sve isto kao i KODT, znači i trend cijene dionice bi trebao se kretati pod istim kutem uzbrdo ?

    U knjizi narudžbi 300 mil €.

    Skandinavija i Njemačka najviše će ulagati u mrežu. Riječ je o desecima milijardi eura ulaganja u sljedećih 15-ak godina. Posljednjih godina naša grupa prosječno ostvaruje nešto manje od 200-tinjak milijuna eura godišnjeg prihoda, dakle goleme su mogućnosti za rast.

    Industrija u kojoj se Dalekovod Grupa natječe očekuje veliku konjunkturu u budućem razdoblju iz nekoliko ključnih razloga: relativno stara prijenosna mreža koja zahtijeva obnovu; pomak prema obnovljivim izvorima energije i općeniti trend prijelaza s energije proizvedene iz tradicionalnih fosilnih izvora na električnu energiju proizvedenu iz obnovljivih izvora te provođenje natječaja odgođenih u prethodnim razdobljima zbog pandemije COVID-19. Osim toga, osim u gradnji dalekovoda, aktivni smo i u drugoj niši – elektrifikaciji željeznica, u koje će se u sljedećih desetak godina izrazito mnogo investirati.

    S obzirom na to da je dominantno riječ o investicijama u dalekovode i trafostanice visokog napona, riječ je o nacionalnoj kritičnoj energetskoj infrastrukturi pa su investitori nacionalni operateri prijenosnih ili distribucijskih sustava, odnosno javni naručitelji.

    Prije dvije godine vratili smo se na njemačko tržište i ondje očekujemo kontinuitet i rast aktivnosti i u idućim godinama. Poslujemo i u našoj regiji: u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Sjevernoj Makedoniji i Albaniji, te Ukrajini, a naše proizvodne kompanije isporučuju svoje proizvode i na druga tržišta poput zemalja Arapskog poluotoka, Pakistana i dr.

    u prethodnim godinama oko 75 posto prihoda ostvarivali smo u inozemstvu, a preostalih 25 posto na domaćem tržištu.

  • Porez na nekretnine

    • alfa1
    • December 28, 2023 at 2:50 PM

    Uvođenje poreza neće smanjiti cijenu kvadrata, nego će je podignuti kažu najmodavci.

    U čemu je onda problem, koliko država uzme najmodavcu toliko će najmodavac uzeti, ili i više, najmoprimcu, a u slučaju prodaje stana dobiti će više po kvadratu.

    Čemu kuknjava, kada sve ostaje isto?

    Eventualno bi se protiv uvođenja poreza trebali buniti podstanari i turisti, a ne najmodavci.

    Sljedeće godine su mogući protesti Čeha i Poljaka po ljeti, studenata na jesen, a podstanara tijekom cijele godine, osim nedjeljama, protiv uvođenje poreza najmoprimcima.

    Kažu protivnici uvođenja poreza da ga ostale zemlje imaju, a gotovo svi tvrde kako smo u svemu najgori i kako je drugdje sve bolje, znači li to da su oni promijenili mišljenje i da sada misle da je Hrvatska najpametnija i da ne bi trebala popustiti pred masom (ostale zemlje)?

    Oprostite, samo naglas razmišljam.

  • Aktualno (vijesti)

    • alfa1
    • November 23, 2023 at 6:44 PM

    Ne kasni čovjek u izgradnji apartmana, nego u nečemu u čemu još nitko nije uspio.

    Ako i ne uspije to napraviti ili nečiji proizvod bude bolji ili izabran iz nekog drugog razloga kao dobitna kombinacija to ne bi bio neuspjeh, nego će čovjek ostati upamćen kao netko tko je bio u utrci par najboljih koji su uopće bili sposobni sudjelovati u tome.

    I onda su nečiji "argumenti" da je to osigurao nekretninom u okolici Zagreba.

  • Aktualno (vijesti)

    • alfa1
    • November 23, 2023 at 6:17 PM
    Quote from emil

    kolko si u pravu i s kolko argumenata raspolazes pokazujes zadnjom recenicom.

    Čovječe tvoji su argumenti da čovjek prepakira baterije iz Kine i da su to kupili Goldman Sachs i ostali. Za Porsche si napisao da dobivaju nekretnine, što ostali dobivaju? Radi se o stotinama milijuna eura. Nemaju boljih pozicija u svijetu nego su profitirali kupiti u okolici Zagreba? Ti to ozbiljno? Koji je razlog za to?

    Nešto o robo-taxijima i argumentima.

    Pročitaj ovo ispod pa napiši što nije točno i koje ti to argumente imaš.


    Mati Rimcu treba poručiti da je Elon Musk bliže Robo-taxijima, a ne da vrati novac - Poslovni dnevnik

    U svojoj zabavno-informativnoj emisiji Stanje nacije, koja je novost svog formata, novinarska zvijezda Zoran Šprajc prozvao je inovatora Matu Rimca zbog probijanja rokova vezanih za projekt Robo-taxija.

    Sam format Stanja nacije izuzetno je inovativan na ovom području, a sličan je i formatu Johna Olivera – tzv. zabavnim vijestima. Takve su vijesti nastale iz globalno popularnih Tonight Show emisija koje su obično u uvodu imali nešto između stand up-a i vijesti gdje bi domaćin pretresao aktualna događanja.

    Može li Rimac pratiti Muska?
    Možda se neki pitaju koji je cilj takvog formata. Priča je sasvim jednostavna – važno je pažnju privući sadržajem, a ne nužno informirati. Upravo zbog toga ne iznenađuje da su različiti napadi ili kontroverze usko vezani za ovaj format. Interesantno je primijetiti i da je ovaj format prvo nazvan “fake news” formatom zbog toga što njime ustvari ne dominiraju činjenice nego mišljenje samog autora.

    prava je vijest koga je to Zoran Šprajc prozvao u svojoj emisiji. Iako je publika ovakvih formata starija publika, riječ je o obrascu koji im odgovara unatoč tome što teško prepoznaju što je mišljenje autora, a što činjenica.

    činjenica da poduzetnik svjetskog glasa predstavlja Hrvatsku u utrci za ostvarenje Robo-taxija je uistinu znanstvena fantastika.

    Šprajc je rekao kako nema još Robo-taxija ni na vidiku, a da je Mate već uzeo pare. Radi se, naravno, o sredstvima Europske unije upravo za inovacije, pa tako Republika Hrvatska treba zatražiti stanovite odgode iako inovacija još nije isporučena.

    No, koliko sam osobno shvatio recentnu objavu Tesle, za očekivati je da realizaciju njihovog projekta nećemo dočekati prije 2030. godine. Po tome zaključujem da će i Rimčev projekt biti više puta odgađan. EU će naravno čekati realizaciju projekta koliko god treba jer se inovacije isplati čekati.

    A zašto je to tako? Naime, ne sudjelujemo mi u ničemu ovom već sudjeluje on. Za razliku od onoga što kolega Šprajc zabavno ističe, ne koristi Rimac naš novac nego novac iz EU fonda za inovacije jer i Europska unija zna da su inovacije ključ ekonomskog prosperiteta, kako hrvatskog tako i onog u EU. Realnost je takva premda postoji određeni rizik da inovacije ne uspiju nego da čak samo dođu do određene razine uspjeha.

    Što se tiče medijskog praćenja projekta Robo-taxija, ja bih Rimcu za poticaj radije govorio da je Musk bliže cilju, a ne da vrati novce. To mi se nekako čini stimulativnije kada je pakiranje vijesti u pitanju, a naravno da želimo pomoći da inovacija ugleda svjetlo dana jer hoće – bilo na ulicama Zagreba ili Austina u Texasu.

    Cijenite svoje inovatore, njegujte ih i gurajte naprijed jer će vam inače otići u druge sredine gdje ih više cijene. Je li netko rekao Nikola Tesla? Da se sada vratim na početak. Rimcu i treba i ne treba zamjeriti što ne komunicira projekt svako toliko. Prvo, treba razumjeti da nije lako u poslu imati, a posebno u komunikaciji, konkurenciju u Elonu Musku. S druge strane, kao što je njegov proizvod par excellence, takva mu treba i komunikacija.

  • Aktualno (vijesti)

    • alfa1
    • November 23, 2023 at 4:59 PM

    Porsche ugasio Rimčev brend Greyp - Index.hr


    Još u veljači njemačka je matica objavila da iz sudskog registra miče brend Greyp i zamjenjuje ga svojim Porsche eBike Performanceom, a sada su skroz ugasili i brend Greyp unutar Porsche eBike Performancea.


    Ukratko čovjek je dao Greyp za Bugatti, nije loše.


    Nadmudrivanje sa budalom je kao hrvanje sa svinjom u blatu ..... nakon nekog vremena skužiš da svinja uživa.

    Ja sam došao do zaključka da si ti budala iz ove izreke koju si zalijepio ispod svih svojih postova. To dođe kao neko upozorenje?

  • Aktualno (vijesti)

    • alfa1
    • November 23, 2023 at 4:09 PM
    Quote from emil

    Navijam da mu taj kamp napokon pocne radit i da zaradjuje pa da se skine vise s drzavne sise.

    a novce od ulagace slobodno nek spaljuje. bar mu to ide

    Javi se Porscheu i Goldman Sachsu zaradit ćeš dobru lovu kad im srušiš analizu Rimca svojom analizom. Nek spase ljudi novac ako još mogu.

  • Aktualno (vijesti)

    • alfa1
    • November 23, 2023 at 3:24 PM
    Quote from emil

    mozda je tebi tudje misljenje bitnije od tvojeg al meni ak kazes da ces nesto napravit i ne napravis onda za mene to nisi napravio ma koliko god "strucnjaka" kazalo da jesi.

    Ne radi se tu o tuđem mišljenju nasuprot mome ili tvome, nego da je čovjek koji je zamjenik predsjednika izvršnog odbora Porschea to izjavio, čovjek koji mora paziti na renome firme u kojoj radi i o tome da je taj isti Porsche dao 55% Bugattia Rimcu. Koliko je vjerojatno da je to izjavio za nekoga tko "prepakira baterije iz Kine"?

    "The deal was worth $2 billion. Under the terms of the deal, Rimac will own 55% of Bugatti, while Porsche, which is also part of the Volkswagen Group, will own the remaining 45%."

    Što se tiče poslovanja s gubitkom, ništa čudno, Tesla je do prije par godina radio s gubitkom.

    Tesla's Profits Are Not From Selling Cars | The Motley Fool


    Da budemo jasni, Tesla je izvijestio o dobiti za 2020. godinu prema općeprihvaćenim računovodstvenim načelima ( GAAP ), što je obilježilo prvu punu godinu profitabilnosti tvrtke. Ali taj profit nije proizašao iz osnovne djelatnosti proizvodnje automobila. Tesla je prošle godine rezervirao ogromnih 1,58 milijardi dolara prihoda od prodaje regulatornih kredita , više nego prethodne tri godine zajedno. Teslin neto prihod od 721 milijun dolara u 2020. pretvara se u značajan gubitak ako se povuče prodaja regulatornih kredita.

    Pojedine američke države dodjeljuju regulatorne zasluge proizvođačima automobila za prodaju električnih vozila. Proizvođači automobila moraju steći minimalni broj ovih kredita kako bi udovoljili regulatornim zahtjevima. Ti se krediti mogu kupiti i prodati, tako da proizvođač automobila koji ne prodaje dovoljno električnih vozila može kupiti kredite od drugih proizvođača automobila koji to čine.

  • Aktualno (vijesti)

    • alfa1
    • November 23, 2023 at 2:27 PM
    Quote from emil

    ktome pa taj fond ce i dalje ulagat u petrokemiju-fortenovu-brodogradilista-rimca

    Sve probrane firme. Neznas koja bolje stoji od koje .

    Imaš ovdje najveće investitore u Rimac Group:

    Who Owns Bugatti Automobiles? (businessmodelanalyst.com)


    Mate Rimac 37%

    SoftBank Vision Fund 20%

    Goldman Sachs Asset Management 18%

    Porsche 24%

    InvestIndustrial 12%


    Po tvome mišljenju zašto su ovi uložili: a) pod šapom su HDZ-a

    b) nose bijele čarape (rođe iz Ercegovine)?

    Ili možda si ti slijep pored zdravih očiju, emocije ti isključile razum...?

    Evo što kaže Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora Porsche AG-a i član Izvršnog odbora za financije i IT:

    "Oduševljeni smo što je Rimac stekao istaknute nove ulagače i optimistični smo glede nastavka razvoja ove uzbudljive tvrtke", kaže Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora Porsche AG-a i član Izvršnog odbora za financije i IT. "Već smo bili uvjereni u potencijal tvrtke u 2018. godini i zadovoljni smo što nam je naša predanost omogućila da doprinesemo njezinu napretku i trenutnom uspjehu." Porsche je prvu investiciju u Rimac ostvario 2018. godine i sukcesivno je povećao svoj interes. "S novim ulagačima na brodu, Rimac nastavlja širiti svoju poziciju u elektromobilnosti, čineći ga još jačim partnerom Porschea", kaže Lutz Meschke.

    Porsche participates in further Rimac funding round - Porsche Newsroom

    Pitanje je isto kao prije: HDZ ili rođo?

  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    • alfa1
    • November 22, 2023 at 9:33 PM
    Quote from Lynx

    Rekao bih da se nas ne tiče nikakva recesija u Njemačkoj i Italiji 😀


    No to su velike države, njih možemo gledati kao izvor budućeg rasta! Koliko god tržišta da imamo, mnoga velika su još daleko od zasićenih, mjesta za rast udjela na pretek.

    Pa to je čovjek i rekao, da ih se recesija u Njemačkoj ne dotiče jer tamo imaju ugovorenih poslova s obzirom na svoje kapacitete za sljedeće 3 godine i da rade na povećanju proizvodnih kapaciteta kako bi mogli zadovoljiti tržišne potrebe, koje su očito veće od njihovih trenutnih mogućnosti.

  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    • alfa1
    • November 22, 2023 at 5:34 PM

    Već par dana nema "drukanja", pa da prenesem "drukanje" predsjednika uprave Končara Gordana Kolaka.

    Kolak: Energetska tranzicija prilika je za Končar, a proizvodni kapaciteti su izazov | Bloomberg Adria

    Spomenuli ste Njemačku i Italiju kao ključne trgovinske partnere. Znamo da njihova gospodarstva usporavaju, njihova ekonomska aktivnost trenutačno slabi. Hoće li to negativno utjecati na vaše poslovanje?

    Analize koje se pojavljuju u zadnje vrijeme pokazuju i stanje tehničke recesije u Njemačkoj. Međutim, u isto vrijeme mi bilježimo book-to-bill omjer u odnosu na njemačko tržište od 3,2. To znači da smo u tom zadnjem periodu tri puta više ugovorili poslova u Njemačkoj nego što smo ih realizirali. Uvjetno rečeno, to pokazuje da smo mi gotovo za sljedeće tri godine bukirali to njemačko tržište.

    Dakle, njemačka recesija vas zasad ne dotiče?

    Skoro pa ne.


    S obzirom na snažno usmjerenje od 90 posto prema vanjskim tržištima, Končar D&ST zauzima stabilnu i povoljnu poziciju u trenutnom tržišnom okruženju. U cilju održavanja koraka s intenzivnom potražnjom, tvrtka intenzivno ulaže u proširenje proizvodnih kapaciteta, osiguravajući tako dugoročnu sposobnost zadovoljavanja tržišnih potreba.


    Končar Grupa puno investira. Jesu li investicije unutar grupe na neki način stvorile određeni problem u smislu likvidnosti ili neke možda povećane zaduženosti?

    Mi imamo sasvim solidnu poziciju i naš neto dug je negativan, što uvelike govori da i dalje uspijevamo financirati sve s vlastitim sredstvima.


    Razmatrate li neke nove akvizicije unutar Grupe u 2024. godini?

    U svakom slučaju, razmatramo.


    Živimo u vremenu velike tehnološke akceleracije, pogotovo u svjetlu umjetne inteligencije. Koja će biti najveća promjena za elektroindustriju u idućim godinama?

    U ovom razgovoru govorili smo o mrežama u njihovu standardnom smislu. Čak bih rekao konzervativnom smislu prijenosa te energije od točke A do točke B i osiguranja kvalitetnih i dostatnih dalekovoda, odnosno kapaciteta za prijenos energije. Međutim, ono o čemu mi u budućnosti moramo razmišljati je upravo ta distribuirana proizvodnja. Vi danas imate proizvodnju električne energije gotovo na svakom krovu, a onda je i distribucija te energije puno kompleksnija u odnosu na ono što imamo danas. U tom kontekstu upravljanja takvom jednom složenom distribucijom sigurno moramo promišljati o rješenjima za napredne energetske mikromreže.

  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    • alfa1
    • November 4, 2023 at 6:24 PM

    Meeting Demand: How to Find Reliable Manufacturing Partners in the Transformer Industry (powersystems.technology)


    The global electronic components market is projected to grow by 8.5% annually over the next five years, potentially reaching a valuation of 595 billion by the year 2028. The power transformer sector, meanwhile, is not far behind, with a projected 7% growth rate over the upcoming nine years, primarily fueled by burgeoning demand in commercial and industrial applications.

  • Birtija

    • alfa1
    • October 7, 2023 at 9:01 PM

    USPOREDBA PRIMANJA I RAZLIKA OD ČAK 764 EURA: Ako ste se pitali je li u Njemačkoj bolje raditi ili primati novac od države evo odgovora - Fenix Magazin (fenix-magazin.de)

    "Jednostavni prikaz primanja onih koji rade i onih koji ne rade od 2024. godine:

    Samac – Prihodi kućanstva ako prima Bürgergeld 966 eura, prihodi kućanstva ako radi za minimalnu satnicu 1.498 eura, razlika 532 eura

    Samohrani roditelj s jednim djetetom (14-17 godina) – Prihodi kućanstva ako prima Bürgergeld 1.701 eura, prihodi kućanstva ako radi za minimalnu satnicu 2.465 eura, razlika 764 eura

    Obitelj s troje djece – Prihodi kućanstva ako primaju Bürgergeld 3.514 eura, prihodi kućanstva ako rade za minimalnu satnicu 3.960 eura, razlika 446 eura."

    Puno pametnije i bolje nego ovo:

    Homeless Population by State: Latest Insights into US Homeless Crisis - YouTube

    Za one koji su bili najglasniji oko brutto 2, pa onda razglabali o tuđem novcu, gdje bi ga trebali uložiti ( ne beton, nego dionice), a sada su na porezima razmislite kako je imati takve susjede, ili da imate poslovni prostor ili stan za iznajmljivanje u njihovoj blizini. Ne pričam o ljudskosti, empatiji jer o tome ništa ne znate.

    I pogledajte kada se najviše raspravljalo na navedenim temama, baš nekako slučajno onih dana, crvenih na berzi, kada se mora naći krivac i netko manje pametan od vas.

    S obzirom da je tema birtija da ne bi skretao s teme ubacit ću i pivo za lakše čitanje brojki Burgergelda, ali i minimalnih plaća (sigurno poslodavci u Njemačkoj ne plaćaju poreze).

    Pozdrav adminu

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™