toliko su brzi da ih i vlastiti rijeka prestigla
taj netko uopće nema poslovnog duha...trebao je napraviti domenu rijeke.radosti.hr...to bi se bolje prodalo...a i domena lipadisi.hr bi vrijedila bar nešto...nekome
toliko su brzi da ih i vlastiti rijeka prestigla
taj netko uopće nema poslovnog duha...trebao je napraviti domenu rijeke.radosti.hr...to bi se bolje prodalo...a i domena lipadisi.hr bi vrijedila bar nešto...nekome
On se totalno pogubio vec neko vrijeme. Glumi dvorsku ludu na dvoru 🫣
Kako nam je bilo gospodarstvo kad je on bio premijer, bolje se ni ne sjecati 🤣🤣
Jest da je dosao nakon onog lopova sanadera, al jbga, nisi nista konkretno napravio stari.
U zivotu nemozes ocekivati promjene a raditi iste greske, stvari 🙃
a kakvo je bilo...daj se sjeti malo, pogotovo kakvo je bilo stanje tvrtki izlistanih na zse koje su sve redom bile potencijalne stečajuše prezadužene i isisane, đukan, čović, radić, oni iz đakovštine, vira, ptkm, ma sve redom okorjeli esdepeovci, jel da... na to gospodarstvo misliš...ili ti je bolje ovo današnje sa vujnovcem, daličkom i nizom drugih drž. tvrtki nabrijanih bilanci gdje ne znaš kada će te preko noći izvlastiti i nulovati kao na agrokoru ili dlkv, na mirovince koji više ne ulažu u dionice nego peru tuđe novce ulaganjem u velebne hotele izgrađene na pomorskom dobru zaradom od "banana" ili plin za cent da se poduzetniku olakša preuzimanje fortenove...pa nema 50% i više tvrtki na zse koje su tada bile izlistane i sasvim sigurno ih nije milanović isisao i uništio, ZNA SE tko ih je...
a da se nije najbolje snašao i da je imao s kime odraditi ...pa i nije ...a niti gospodarski trendovi mu baš nisu išli na ruku...ali bar nije krao niti imao zločinačku organizaciju a i valjda je nešto i naučio za sve ovo vrijeme...budemo vidjeli,...sad je najbitnije vratiti demokraciju i institucije inače ćeš se, ako ovi ostanu, nagledati promjena ali prema sustavu putinove rusije
Drage građanke i građani, Hrvatice i Hrvati, odlučio sam kandidirati se kao neovisni i nestranački kandidat na listi SDP-a na izborima za Hrvatski sabor koji će se održati 17. travnja ove godine.
ali i profesorica Barić postavlja dobra pitanja sa Ustavno-pravnog aspekta...pogotovo o tome tko bi onda kome trebao dati mandat...
evo ga i ovaj je popizdjeo na onoga drugoga
AU
prvo izbori u srijedu i sad ovo...bome, ide se na sve ili ništa, ili-ili...e ovo će biti izbori
hibridi koštaju kao i baterije...stvar je u tome da u kategoriji "kupac za vlastite potrebe" ti u stvari mrežu koristiš kao bateriju unutar obračunskog razdoblja 1 mj 1/1kw dok se viškovi koji nisu potrošeni u tom razdoblju bilježe financijski po 0,9 cijene el. energije što ti ispadne nekih 6 centi i onda sa time umanjuješ potrošnju budućeg razdoblja kada je potrošnja veća od proizvodnje a kod monofaznog priključka max isporuke u mrežu može biti 3,6kw pa ukoliko ti dnevna potrošna prelazi tih 3,6 kw/sat onda ok FNE 5+kw ali ako ne, nemaš računicu...
slobodno me kontaktiraš na privat pa ćemo složiti nešto
Display MorePozdrav
Ma vidim da se razumijete. Imam jednofazno brojilo zakupne snage 7.7 kw. Orijentacija krova jug, pokrov istarska kanalica. Dobio sam ponude od:
EONa za 3.6 kw elektranu za 4770€. Inverter 1PH Solis s6 3.6kw sa 9 panela.
Petrol 4.94kw inverter Huawei sun 2000 6ktl1 sa 13 panela Luxor hc za 6300€
Svalar doo 5.46 Huawei sun2000-5ktl1 i 13 panela Trima Vertex-S w black frame tsm 420w za 5750€
Uglavnom imam ponude od Enna energije, oni su najskuplji i Tomido iz Pule, isto skupi, i Hvaljen budi doo (solar hr) oni su jeftini ali zbog recenzija nisam siguran.
Sada ipak razmatram prijeći na trofazno brojilo za elektranu od nekih 6 kw. Planiram se javiti za subvencije fzoeu. Vidim da se neki time bave a cijene su dosta različite.
Na što pripaziti, koju opremu i kojeg izvođača izabrati? Preporuke
Hvala
1 FUJI SOLAR SUN-3,6K-G-3,6kW,monofazni mrežni pretvarač Kom 1 488,42
2 Solarni modul LONGI LR4-72HPH-460M 460W, mono half cell,2094x1038x35-sivi okvir(30#)||Stupanj korisnog djelovanja fotonaponskog modula: 21,16% Kom 8 103,50 828.00
3 Nosač HS TRH1 30-45mm, Kom 24 8,704 0 8,704 208,89
4 Nosač HS SSC 2560, šina Kom 8 25,48 0 25,48 203,84
5 Nosač HS AEC 30mm - 40mm, rubni prihvat panela Kom 8 1,912 15,296
6 Nosač HS AIC 30mm - 40mm srednji prihvat panela Kom 12 1,912 22,944
7 Monofazna razvodna kutija IP40 EATON Kom 1 291,992
8 Konektor MC4 (m+f) Kom 2 2,92 5,84
9 Kabel solarni 6mm MC4,CRNI M 50 1,592 79,6
10 Usluga izrade elektrotehničkog projekta Usl 1 219
11 Dobava,razmjeravanje,montaža nosača,pretvarača i FN modula,kabliranje i spajanje u nizove spojnom kutijom,sustav praćenja mreže,upravljanje i daljin. nadzor,izrada kabelskog spoja DC struje između FN modula i pretvarača,dobava i ugradnja sklopki,osigurača,sabirnica,kanalica, zaštitnih ormara sa DC i AC zašt. opremom te sitnog mont. materij.,kabliranje i izrada ožićenja AC krugova prema shemi,kontr. montaže,spajanja i napona DC krugova do pretvarača, i puštanje u pogon Usl 1 1200
Netto: 3.563,83
jamstvo na pretvarač 12 god, na panele 25 god
možeš ići i na mikroinvertere, koštaju cca 230eur po kom 2kW za 4 panela tako da te ispadne skoro isto kao centralni pretvarač...sad da ideš dokupljivati snagu i prebacivati se na 3f nema smisla ako ti je ova snaga dostatna...pogotovo ako si u istri, primorju, dalmaciji...
Inaće, fond otvara natječaj 13.og i otvoren je do kraja godine, za prijavu je potrebno uz Uporabnu dozvolu ili rješenje o izvedenom stanju priložiti Projekt kao i el.en.suglasnost od strane HEP-a što sve skupa traje cca 3mj a kod monofaznih elektrana najviša poticajna snaga je ograničena upravo na 3,6kV
također, ovo ti je oprema od hvaljen budi koji su najveći distributer solarne opreme u našim prostorima a sve ove navodne negativne recenzije koje navodiš su obične bezvezarje, ja s njima sa zadovoljstvom poslujem već jedno dobro vrijeme i nkada niti jednog problema ali da zbog niže cijene marže smetaju tim nekim prodavačima priće koji bi malo pecali u mutnom, kao npr. iz te fake zelene energ. zadruge koji su običan broker i koji oko sebe okupljaju i iskorištavaju gro malih montera koji danas jesu-sutra-nisu(monteri daju jamstvo) to svakako smetaju, pa nije niti ćudno da se naiđe na kakav lošji komentar.
samo još malo strpljenja i doći će adpl na svoje
Proizvođač automobilskih dijelova AD Plastik izvukao se dobrim dijelom iz krize nastale problemima s ruskim tržištem, pa su prihodi u protekloj godini porasli oko 15 posto. Impresivno je da je operativni profit od 3,9 milijuna eura u odnosu na 2022. viši čak 313 posto. Dakle, preusmjeravanje fokusa pretežito na tržišta Europske unije očito daje učinka.
Meni je najbolje bilo od 2009-14. Bilo je jeftinih hotela koliko hoćeš. Jeftine Zabe, jeftinog Tuho, Excelse... Samo je trebalo mudro izbjeći građevinu ili razne Đure i Petrice. Nažalost tada nismo imali znanja i iskustva kao danas. Čak već 2016/17 je bilo gotovo. A realno od kad sam vidio što se vani može, zse ovakva nema smisla. Već tada je trebalo potpuno seliti vani.
A meni su to bile najgore godine, pušing za pušingom
meni su bile najbolje...stavljao sam se pre-nisko i prolazilo je, svaki dan 3-5% i svaku večer uglavnom u kešu, vikendom pod obavezno...to su bili dani, uopće nije bilo bitno koja je dionica samo da je likvidna, što je likvidnija , to se bolje trejdalo a atpl je bila "kraljca"
tada sam funkcionirao ko-bog, jedva dočekao koronu i ponovo potegnuo a ovo danas mi ne paše nikako, nema veze s ničim, niti fundametalno niti tehnički, baš bezveze, ko da trguješ na tik-toku, influenceri i izazovi, 3-4 negdašnje druga liga pregrijane dionice nabildale indeks 30% i da stvar bude još apsurdnija, sve u državnom vlasništvu što se ne tako davno smatralo indikatorom nestabilnosti ...
ježišga...sve se mijenja a preživljava onaj tko se prilagodi eko sustavu...ja se prilagodio, zatvorio sve pozicije osim nešto sitno i investirao u nešto sasvim drugo...u dionicama je 100% impozantan godišnji prinos ali ekipa moja, u trgovini, pogotovo veleprodaji je 100% sasvim uobičajena marža...i zavisno od sposobnost i može par puta mjesečno...takvi prinosi su na TK ne ostvarivi, stoga, moja preporuka pogotovo mlađim kolegama...primite se posla ali ne za plaču, od toga ništa, od plaće se ne zarađuje, samo preživljava
No, što sve to donosi samoj AD Plastik Grupi?
"AD Plastik Grupa proizvodi komponente interijera i eksterijera vozila na koje ne utječe vrsta pogonskih motora. Činjenica je da automobilska industrija teži izradi što laganijih vozila, i kod benzinskih i kod električnih motora. Upravo je to prilika za našu kompaniju koja otvara nove prostore za unaprjeđenja poslovanja. Baterija značajno doprinosi težini električnih vozila, pa su ona i do 25 posto teža od istovrsnih benzinskih verzija. Stoga je razvoj laganijih polimernih komponenti, koje mi proizvodimo, sve zastupljeniji. Prilika je to koju ćemo sigurno iskoristiti, a potvrđuje to i sve veći udio upita i narudžbi upravo za električna vozila", ističe Došen.
Vozila su danas sve složenija, a kompleksnost projekata iziskuje stalni tehnološki napredak i usavršavanje stručnih znanja svih dobavljača.
Jedan od važnih aspekata u tom kontekstu bit će istraživanje i razvoj, a Došen kaže da su u AD Plastiku spremni za novu eru automobilske industrije i da se kontinuirano prilagođavaju novim trendovima i zahtjevima tržišta.
"Iako je pred nama godina u kojoj započinje serijska proizvodnja za najveći dio ugovorenih poslova i tome smo maksimalno posvećeni, posebnu pozornost posvećujemo istraživanju i razvoju novih proizvoda kako bismo dosegli višu razinu njihove složenosti. Sa svojim kadrom i kompetencijama želimo stvoriti dodanu vrijednost u suradnji s razvojnim centrima naših kupaca, ali i u suradnji sa specijaliziranim europskim partnerima za razvoj novih proizvoda s kojima imamo ugovorenu suradnju. Usmjerenost na istraživanje i razvoj ključni su za jačanje naše pozicije na globalnom tržištu", napominje predsjednik uprave AD Plastika.
AD Plastik u svakom slučaju svoju budućnost primarno vidi u Europi.
"Daljnji rast i razvoj primarno vidimo na europskom tržištu. U posljednje smo dvije godine ugovorili 317 milijuna eura novih poslova upravo na tom tržištu i nastavljamo aktivno s komercijalnim aktivnostima u cilju povećanja kapaciteta i daljnjeg rasta i razvoja kompanije. Geopolitičke nesigurnosti zasigurno otežavaju planiranje i poslovanje, ali mi smo u AD Plastik Grupi usredotočeni na razvoj strategije oporavka i rasta".
Ključno za to je identificiranje prilika na tržištu i ugovaranje novih projekata s ciljem povećanja prihoda, bolje iskorištenosti kapaciteta te povećanja efikasnosti i profitabilnosti.
"Primarna nam je misija odgovorno upravljanje troškovima i kvalitetom kako bismo zadržali status pouzdanog partnera i unaprijedili svoju konkurentnost. U 2024. imamo ukupno 27 aktivnih projekata, od čega ih 18 kreće u serijsku proizvodnju. Naš je najvažniji zadatak u narednom razdoblju uspješno započeti njihovu serijsku proizvodnju na zadovoljstvo svih dionika", zaključuje Došen.
https://europe.autonews.com/automakers/renault-swung-25b-profit-2023-loss-2022
Veća profitna marža
Za 2023. proizvođač automobila objavio je neto dobit od 2,32 milijarde eura (2,48 milijardi dolara) u odnosu na gubitak 2022. od 716 milijuna eura, koji je uključivao izlazak proizvođača automobila iz Rusije. Neto dobit je promašila prosječnu procjenu analitičara koje je anketirao LSEG od 3,52 milijarde eura.
Njegova operativna marža u 2023. od 7,9 posto porasla je u odnosu na 5,5 posto u 2022. Tvrtka je ispunila svoj cilj dvoznamenkastih marži do 2030. godine.
Prihodi Grupe porasli su 13 posto na 52,4 milijarde eura prošle godine - malo ispod procjena analitičara - usred snažnog rasta na glavnom tržištu tvrtke, Europi, i uspjeha u prodaji skupljih vozila kao što je kompaktni Megane E-Tech. Kompanija je predložila dividendu od 1,85 eura po dionici.
Renault ove godine ne očekuje rast na automobilskim tržištima u Europi ili Latinskoj Americi i predviđa slobodan novčani tok od najmanje 2,5 milijardi eura (2,7 milijardi dolara) u 2024., u usporedbi s 3 milijarde eura prošle godine
"I dalje smo oprezni što se tiče količine", rekao je novinarima u srijedu glavni financijski direktor Thierry Pieton. "Vozila s određenom razinom marže zamijenit ćemo novima koja su puno isplativija."
...A valjda će nešto od te dobiti i tih novih tipova vozila vidjeti i u poslovanju ADPL
Isto se dogodilo u Karlovcu. Radnici nisu zabušili zid jer je zgrada prastara, a zid bi se urušio jer je sav gnjil, pa su radnici zavezali skelu sa gurtnom. Jel ovo samo u Hrvatskoj ima da se obnavljaju prastare zgrade koje nisu za ništa drugo nego za rušenje. Sada se skela urušila drugi put će se kompletna zgrada urušiti. Žalim budale koje žive u tim ruševinama
skela se MORA usidriti, bilo kako ali mora...a ta ovo o starim zgradama je kriv glupi zakon o zaštiti "kulturne baštine" kojime su sve te potrošene zgrade po centrima mijesta i gradova zaštitili jer imaju "višu ambijentalnu" vrijednost ali da bi min kulture dalo kakvu potporu, to zaboravi, samo birokratske zavrzlame ako si želiš nešto obnoviti, ne možeš niti sol. elektranu ugraditi ako je kuća ili ulica pod zaštitom
govorim iz vlastitog iskustva jer živim temeljito renoviranoj zgradi iz 1850-te,... koja je to psihijatrija bila renovirati ju a da ne pričam koliko je koštalo a ovi iz zaštite spomenika kulture, umjesto da pomognu, oni samo koče i kompliciraju da bi sami sebi dali na važnosti, na kraju ih više ništa nisam niti pitao, samo sam napravio...
evo, počastite punicu, svekrvu ili ženu i njene prijateljice
kad smo već u pola cijene i čašćenju, evo ja sam sad na zimskom sniženju suprugu počastio sa novim samsung hladnjakom, pečnicom, mikrovalkom, indukcijom i usisivačom i to sve -30etak%...hebate, dobro sam prošao kuda su te cijene otišle a ove nove serije što dolaze su bar 50%+
kad sve to namontiram, napraviti neku prikladnu klopicu i sve skupa ih lijepo izvesti na google earth tako da doživljaj bude potpuniji... može li bolje
evo, još malo za pročitati... da ADPL uzme samo 1% narudžbi djelova od planiranih investicija u EU, to bi bilo i više nego dobro...
Platforma će biti instalirana u nekoliko tvornica u Europi i Sjevernoj Americi i bit će dostupna u 400-voltnoj i 800-voltnoj BEV arhitekturi, s ciljanim dometom od 800 km (500 milja), rekao je Stellantis u izjavi objavljenoj u petak .
Također će biti dostupan u dodatnim višeenergetskim varijantama, uključujući hibrid i s unutarnjim izgaranjem.
Stellantis, koji je osnovan prije tri godine kada se Fiat-Chrysler spojio s proizvođačem Peugeota PSA, namjerava postaviti četiri BEV-native platforme u okviru svog dugoročnog poslovnog plana. Svoju platformu STLA Medium predstavila je prošle godine, a slijede one Small i Frame.
Kao dio svojih planova za elektrifikaciju, Stellantis ulaže više od 50 milijardi eura (54 milijarde dolara) u sljedećem desetljeću kako bi dosegao 100 posto prodaje električnih osobnih automobila u Europi i 50 posto električne kombinacije automobila i lakih kamiona u SAD-u do 2030. godine.
ps.
*Joskocro, od 10.01.2024. u prvih 10 nema promjena a i to 10og je bilo tek 500kom...ovu trgovinu zadnjih 10etak dana rade mali dioničari...
evo još malo da se potakne rasprodaja
10. siječnja 2024. u 04:16 sati
MOSKVA -- Prodaja novih automobila u Rusiji oporavila se 2023. na 1,06 milijuna jedinica, kažu podaci ruske analitičke agencije Autostat, dok se industrija djelomično oporavila od sankcija i odlaska mnogih stranih proizvođača automobila.
U prosincu 2023. prodaja je bila 110 posto veća u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazali su podaci Autostata i njegove partnerske konzultantske tvrtke PPK.
Kineski proizvođači automobila zadovoljavaju zahtjeve svojih zapadnih konkurenata koji odlaze. Ali čini se da je prodaja kineskih automobila dosegla vrhunac na više od 56 posto tržišta kako se domaća proizvodnja u Rusiji sada oporavlja.
Stručnjaci Autostata vjeruju da će ove godine prodaja porasti za 18 posto na 1,25 milijuna jedinica, odnosno 32 posto na 1,4 milijuna jedinica u njihovom optimističnijem scenariju.
Tvornice koje su bile u stanju mirovanja otkako su zapadni proizvođači automobila otišli zbog ruskih akcija u Ukrajini vjerojatno će se ponovno pokrenuti ove godine, dodao je Tselikov.
i još sa iste stranice
https://europe.autonews.com/automakers/renault-sales-rise-9-2023-after-sluggish-4-year-period
17. siječnja 2024. u 04:19 sati
Grupa Renault izvijestila je o porastu globalne prodaje od 9 posto za 2023. na 2,24 milijuna, vraćajući se na rast nakon četiri uzastopne godine pada.
Renault je rekao da je spreman nastaviti svoje dobre rezultate u 2024.
Grupa je zabilježila pad od gotovo 6 posto u 2022., godini kada su proizvođači automobila bili teško pogođeni nestašicom poluvodičkih čipova, nakon postavljanja prodajnog rekorda od 3,88 milijuna automobila i kombija u 2018. Pad prodaje pogoršao je izlazak iz ruske tržište.
Osnovna marka Renault, koja čini više od dvije trećine prodaje grupe, zabilježila je povećanje prodaje od 9,4 posto na 1,55 milijuna u 2023., dok je prodaja njezine niskotarifne marke Dacia porasla 15 posto na 658.321. Potražnja za markom Alpine porasla je 22 posto na 4328.
Knjiga narudžbi grupe u Europi predstavlja 2,5 mjeseca predviđene prodaje na kraju prosinca 2023., dodao je Renault.
Europa je činila 63 posto prodaje u 2023., ali proizvođač automobila planira rasti izvan Europe s osam novih globalnih modela do 2027.
Proizvođač automobila, koji će izvijestiti o godišnjim rezultatima 15. veljače, cilja na operativnu maržu između 7 posto i 8 posto, u usporedbi s ispod 6 posto u 2022. godini.
epilog prethodnom članku...
Stellantis će Sixtu isporučiti čak 250.000 vozila u dogovoru sklopljenom nekoliko tjedana nakon što je najveća europska tvrtka za iznajmljivanje automobila objavila da izbacuje vozila Tesla iz svoje flote.
Prve isporuke u sklopu narudžbe vrijedne više milijardi eura počet će u ovom tromjesečju, priopćile su tvrtke u utorak.
Vozila — mješavina motora s unutarnjim izgaranjem, plug-in hibridnih i baterijskih električnih modela — ići će u Sixtovu flotu za iznajmljivanje diljem Europe i Sjeverne Amerike tijekom sljedeće tri godine.
Oni će uključivati automobile, terenska vozila i kamione marki Stellantis kao što su Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot, Ram i Maserati.
e, ova vijest ima veze sa ADPL...jako ima veze sa adpl
ne vidim tu neku poveznicu ili utjecaj na poslovanje adpl iako je Stellantis najveći naručioc djelova ali vidim da se neki vesele plasirajući nepotpune boldane naslove...pa neka se bar pakosni kolega veseli, i to je Ok
PROIZVOĐAČ automobila Stellantis planira na nekoliko tjedana obustaviti rad približno 2250 radnika u tvornici Mirafiori u Torinu zbog slabe potražnje, objavili su sindikati. U razdoblju od 12. veljače do 3. ožujka bez posla će tako ostati 1250 radnika koji proizvode električni Fiat 500 i njih još 1000 koji proizvode automobile marke Maserati, rekao je glasnogovornik tvrtke, potvrdivši priopćenje sindikata.
Iz talijanskog sindikata FIM CISL poručili su prošli tjedan da građani odgađaju kupnju električnih vozila jer čekaju državne poticaje koje je vlada lani najavljivala u nekoliko navrata, ali ih još nije ponudila.
dakle zastoj od 3 tjedna na el. fiat 500 i maserati jer ...eto ti sad, čekaju se poticaji za EV...
Danas prijepodne megavatsat plina s rokom isporuke od mjesec dana stajao je na referentnoj nizozemskoj digitalnoj platformi 29.70 eura.
za usporedbu, vidi graf
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost je objavio uvjete i kriterije za sufinanciranje energetske obnove obiteljskih kuća 2024. godine, za koju je planirani budžet 120 milijuna eura, a poziv se planira objaviti najkasnije do konca veljače 2024.
Aktivnosti koje se sufinanciraju su:
Energetska obnova obiteljskih kuća | Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
...a što misliš da će, ako do takvih stvari dođe, ovi koji kupuju maglu, odnosno "dug", nešto bolje proći od ekipice na DLKV i Agrokoru?
...moraju biti dobri i poslušni ako žele naplatiti taj "dug"...evo ti kako je rusija prošla pokušajem gospodarske ucjene energijom i resursima...
kol. st-brajo, ma daj molim te...ti si pametan čovijek, itekako možemo bez ovih, gdje su bili prije samo 20 god... u blatu svi skupa...lako se to vrati natrag na staro...a papirići, ne brini, "papirići" uvjek nađu svoj put